2015. március 20., péntek

Menjek vagy maradjak?

Még évekkel ezelőtt írtam a fenti címmel egy esszépályázatra egy rövid írást. Már akkor is a kivándorlás, a külföldre való távozás volt a téma. Én akkor (hú, már 1o éve) épp külföldről jöttem haza, s próbáltam érvelni a hazatérés mellett. Hogy jó elmenni, sőt el kell menni, tanulni, dolgozni, tapasztalatot szerezni. De utána jó visszajönni, s a saját tapasztalatot itthon átadni, itthon kamatoztatni.

A 1o évvel ezelőtti írásomat követően én újra útra keltem, hogy aztán újra hazatérjek és megvitassam a "Menni vagy maradni?" kérdéskört. Egyik mostani CTPs bejegyzésem is erről szólt épp. A riportfilmben arról faggattak engem, egykori amerikai "vendég"-diákot, hogy miért mentem el és legfőképpen miért tértem haza.

Ezt a témát egy dokumentumfilmes csapat is körüljárja mostanság. New Yorkban forgattak először, az ott készült filmjük online is megnézhető. Jól bemutatja két kint élő magyar sorsán keresztül, hogyan él, az, akinek itthon nem volt más lehetősége, mint elmenni, s hogyan él egy másik magyar, aki sikeres a munkában, ám a szíve mégis hazahúzza.

A dokumentumfilm-sorozat Londonban forgatott részét már bemutatták, online viszont még csak a rövid trailer-e érhető el itt. Várom, hogy megnézhessem a teljes filmet, hiszen állítólag (nem a hivatalos KSH statisztika szerint) Londonban él a legtöbb magyar kis hazánk határain túl.

S mit gondoltok, hol forgatják a sorozat következő részét? Hát Berlinben! Az én városomban, ahol épp nagyon jó barátném lesz az egyik "főszereplő". Itt van a film beharangozoja. S kaptam egy titkos tippet, hogy Budapesten is lesz forgatás. Ám itt nem a külföldön élőkről, hanem a külföldről hazajöttekről lesz szó. Van ötletetek "vendégszereplőre"? Nekem van:-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése