2014. június 27., péntek

Velencei tókerülés

Épp a balatoni hétvégén merült fel (újra) az ötlet, hogy biciklivel körbetekerjük a nagy tavat. A balatoni tókerülésre 3 napot szánnánk. Viszont a nagy tekerés előtt bemelegitésnek az elmúlt szombaton körbehajtottuk két keréken a Velencei-tavat.

A Velencei-tó a hazai nagy tavak közül a legkisebb. A tó körül végig kiépitett kerékpárút vezet, ennek hossza 29 km. Mivel a terep sik, elég könnyű túrára számithatunk, 2-3 óra alatt simán teljesithető a táv kisebb-nagyobb pihenőkkel.

Mi ketten mentünk Balázs keresztfiammal. Biciklit lehet helyben is bérelni, nagyon kedvező áron jó minőségű bringákat vettünk kölcsön Velencén. Innen indultunk nyugatnak Gárdonyon át Agárd, Dinnyés irányába. Az út végig a parton vezet, lehet vadkacsákat, nádast sasolni, a vizen sportoló kite-osokat és szörfösöket megnézni.

A parton mindenütt vannak kiépitett strandok és rengeteg büfé, ahol lángost, sült halat, vagy mást ehetünk. Gárdony partja óriási, vannak itt horgászós és hajókikötős helyek, játszóterek a gyerekeknek, kempingek, fürdőhelyek. Agárdról menetrendszerinti hajók közlekednek a túlpartra. Az északi parton Pákozd, Sukoró és Velence következik. Itt a pákozdi csata emlékhelyét illetve a Don-kanyarban elesettek kápolnáját is megtekinthetjük. A parton van madármegfigyelő állomás, a falvakban sok nádfedeles házikó.

A tó legnagyobb települése Velence, itt nemrégiben újjáépitett szabadstrand várja a vendégeket tiszta, homokos partjával, napernyőkkel és napozóágyakkal. Valóságos Venice Beach alakult itt ki, ahol sok-sok ember korzózott, mikor ott jártunk.

Venice Beach

Aki ide tervezne utazást, néhány hasznos link: