2013. október 19., szombat

Napfelkelte - kétszer


A mellékelt képek egyik reggel készültek a szobám ablakából. Talán fél perc különbséggel készült a két kép, s mégis mekkora a különbség.


Találós kérdés: A szobám déli, nyugati tájolású. Hogy lehet akkor, hogy mégis napfelkeltét fotóztam az ablakából?

A válasz: a nap keleten kel fel, vagyis épp a házam túloldalán.  S amikor a kép készült, a hátam mögött volt a nap. Viszont a felkelő nap első sugarait visszatükrözték a szemben lévő tizemeletes ház üveg ablakai. Teljes valójában rajzolódott ki a nap formájának tükörképe igy az otromba panelház ablakán.


Nekem ez a napfelkelte volt aznap reggel az ajándékom, amiért hálás vagyok. Mert minden reggelem nehezen indul, nem túl frissen ébredek és fájdalmasan bújok ki az ágyból és készülök el az adott napra, a munkába.

Aznap, mikor a képeket fotóztam a redőny felhúzásakor viszont egy csodára figyelmeztetett az égi tünemény: minden nap felkel a nap, s ezért hálával tartozom. Akkor is ha nehéz. Pár másodperc alatt tűnik el az éjszaka, száll el a sötét és ragyog át mindent a melengető napsugár.

Hála.

Hálaadás ünnepe közeleg a tenger túloldalán.

S én hálás vagyok a tenger ezen oldalán.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése