2013. október 15., kedd

BUD


Csaknem három évig a BUD három betűje egy távoli célpontot jelölt számomra: a várost, ahová a repülőjegyem szólt, ahová Clevelandből (CLE) egy-két-három átszállással évente-másfélévente elkeveredtem. BUD mint Budapest.


A város nevének három kezdőbetűjével az idén nyáron a Sziget Fesztiválon találkoztam újra. A fesztivál bejárata mellett óriási betűkkel olvashattuk: BUDAPEST. Sorra fotóztatta magát itt szinte mindenki, aki elhaladt a felirat mellett: külföldi turista, lelkes budapesti lakos, vagy éppen átmeneti magyarországi látogató. Fotózkodtunk mi is, én is. Mert egy személyben voltam én  turista, lokálpatrióta és átmeneti látogató.

Akkor, augusztus elején óriási vigyor volt a képemen. Mert büszke voltam, hogy CLE-ből BUD lett. Hogy megléptem egy óriási lépést, felültem egy egyirányú gépre, sőt még hajlandó voltam többet is fizetni a hazatérő jegyért, a hazatérésért. Büszke voltam és elszánt, optimista és határozott. Biztam abban, hogy Budapest engem is akar, számit a jelenlétemre, munkámra, az értékekre, amit hozok magammal.

Augusztus óta a vigyor kicsit megkopott az arcomon. A magyaros szürkeség és pesszimista szemléletmód elkezdte átvenni az amerikai "keep smiling" (folyamatosan mosolygó) hozzáállást. A magyar fővárosban ugyanis nem divat egymás szemébe nézni, a lépcsőházban előre köszönni, a buszon felszállóként megvárni, mig mások leszállnak, s még sorolhatnám.

Azért, hogy mégse vegyem el senki kedvét a budapesti látogatástól, lentebb van néhány hasznos link egyedi városnéző túrákhoz. Mert turistának lenni  igenis jó tud lenni Budapesten. Néha én is ezt a szerepet játszom egy-egy este, vagy hétvégi napon. Olyankor még a mosoly is visszatér az arcomra.

Egyedi budapesti városnéző túrák:

http://imaginebp.hu/turak

http://uniquebudapest.com/egyeni-programok-budapesten

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése