2017. február 19., vasárnap

Misszió határok nélkül

Az eszéki utam oka egy nemzetközi konferencia volt. Az egyik mostani munkám a CEEAMS-hoz (Central-Eastern European Association of Missiology Studies) kötődik. A Közép-Kelet Európai Missziós Tanulmányok Egyesületének készítettünk az elmúlt időszakban honlapot, arculatot, hírlevelet, s dolgozunk a további online rendszereik kialakításán.

A honlap itt tekinthető meg: www.ceeams.org.

A mostani konferencia ezen szervezet éves konferenciája volt. Mottója lehetne, hogy "misszió határok nélkül". A résztvevők nemcsak a 18 közép-európai államból, hanem Indiából, USA-ból, Dél-Afrikából érkeztek. A megjelentek több egyházat is képviseltek: volt itt orthodox román, római katolikus, evangéliumi, protestáns.

A konferencia résztvevői

Ami a résztvevők bőrszínét tekinti, képviselte itt magát afrikai fekete, dél-indiai "sötétbőrű", európai fehér, s dél-afrikai fehér ember is. Voltak itt diákok, doktoranduszok, professzorok, lelkészek, papok, sőt, még egy katolikus szerzetesnő is eljött.

Szóval a társaságunk színes volt, a szó minden értelmében. S ezen szinek között nem voltak határok. A konferencia nem a különbségeket erősítette, hanem a közös értékeket, az egymásra figyelést, a párbeszédet, a másik iránti nyitottságot, a másoktól való tanulást.

A CEEAMS vezetősége

Sokat tanultam én is, még akkor is, ha ez most inkább munka volt. Tanultam magamról is. Például a román résztvevők felhívták a figyelmem arra, hogy a családnevem román eredetű (Oláh, vláh), s jelentése éppen az, hogy román. Vagyis valószínűleg én is román vagyok.

A horvát szállásunk udvarában pedig egy velem azonos nevű, magyar eredetű család vállalkozása is működik. Szóval a határok nem elválasztanak, hanem épp, hogy összekapcsolnak.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése