2017. február 12., vasárnap

Miháél könyve

Könyves utazásom idő és érdeklődés hiányában szünetelt egy ideig. Viszont most újabb érdekes országoba kalandoztam, s erről számolok be most.

Ámosz Oz Izráel egyik legkedveltebb 2o. századi írója. Ismertem a nevét, de még nem olvastam tőle. A Miháél, Miháél című regénye egy házaspár Hánná és Miháél megismerkedésének és házasságának története.

Az ötvenes években játszódik a regény, a pár egyetemen ismerkedik meg, és házasság, gyermekáldás, majd új lakás után úgy élnek, mint az a nagy könyvben megvan írva. Ám ez a "boldog" családi élet mégis szürke, átlagos, rutinszerű és unalmas. Ezt kommentálja a feleség a regényben. S az unalmas nappalokból izgalmas álmokba, fantáziákba menekül.

Néhány részlet a könyvből:
"Gyűlölök dönteni - ez az egyik oka annak, hogy annyira szeretek aludni. Az álmokban történnek néha kellemetlen dolgok, de a döntéseket valami külső hatalom hozza meg helyetted, és te szabadon sodródhatsz, amerre az álom visz..."

"Mintha ő talált volna ki engem, mintha a képzeletének szülötte volnék csupán. Hogyan várhatja el bárki is, hogy több legyen, mint képzeletbeli lény? Én valóbam vagyok, Miháél, élek. Nem te találtál ki. Létezem."



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése