2011. január 25., kedd

Második szemeszter

Ideje, hogy számot adjak róla, mit értem el az első szemeszter végére, s mi vár rám a másodikban, ami épphogy csak elkezdődött.

Legutóbb az őszi szemeszterközepi vizsgákról, az akkori tapasztalataimról írtam. Azóta lezárult az első félév, így már rutinos JCU-s diákként kezdtem a másodikat. Az elsőt igen szép eredménnyel zártam: a jegyeim AAB, ami két 5-ösnek (93 és 96százalék), s egy 4-esnek (88százalék) felel meg. Ahhoz képest, hogy külföldiként, s először lévén amerikai nyelvterületen hoztam ezt az eredményt, igen csak büszke lehetek magamra. Persze meg kellett dolgozni ezért rendesen, össze nem tudom számolni az elolvasott, vagy az esszéként írt oldalak számát, a prezentációkra, vagy csoportmunkákra szánt időt. A félév 16 hete alatt nem volt szünet, ill. a szünetet csak a két vizsgahét jelentette a félév közepén és végén. Az irományaim különösen jól teljesítettek, a tanárok díjazták az érvelési technikámat, s legnagyobb meglepetésemre a többoldalas szövegeimben csak néhány nyelvtani hibát találni! Persze a választékos, akadémiai angoltudásomon még van mit csiszolni, de hát ezért vagyok itt.

Lássuk mi vár rám a mostani félévben. Tanulok kommunikáció jogot, nem gyenge jogi szövegezéssel, amerikai jogi esetekkel, napi aktualitásokkal. A PR (Public Relations) szemináriumon külön mentort kapok, clevelandi cégek, non-profit szervezetek és kulturális intézetek vezetői közül választhattam, akik az elméleti tananyag mellett bevonnak a napi munkájukba, megoldandó kommunikációs problémát, projektet adnak, majd az egészről a végén szóban és írásban kell beszámolót tartanom. Tanulok kutatáshoz szükséges ismereteket. Ez annyira komoly, hogy segítségével doktori disszertáció megírására is képes leszek. Bár erre nem vállalkoznék (meghagyom az elméleti szakiknak ezt a területet), azért jó lesz megtudni, milyen forrásokra, kutatásokra, eredményekre hagyatkozhatok a tanulmányaim illetve a munkám során. Ha összeadom e három tárgy követelményeit, akkor vár rám kb.3o esszé megírása, 2ooo oldal elolvasása, 5 vizsga, 1o-13 prezentáció, csak hogy a számszerűsíthető részét összegezzem a követelményeknek. S a nyári kurzusaimról még nem is beszéltem...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése