2018. május 10., csütörtök

In memoriam Fábián Juli



Fábián Juli zenéjét nem igazán ismertem. Épp külföldön éltem, amikor ő berobbant. Rádióból ismerősek a dallamai, de nem tudtam, hogy ezeket ő szerezte, szövegüket ő írta és ő énekelte. Döbbenettel hallottam a hírt decemberben, hogy nagyon fiatalon, visszatérő betegsége miatt elhunyt. 37 éves volt.


A Budapest Parkban emlékkoncertet tartottak a tiszteletére, ahová jóbarátokkal, igazi Juli-fanokkal mentem el. Nagyon jól tettem. Ennyi ismert és kevésbé ismert művész egy színpadon, valódi, őszinte szeretetben rég nem jelent meg. Meglepő, hogy jazz énekesként együtt zenélt rapperekkel, népzenészekkel, funky, elektropop alkotókkal, DJ-kkel. Valódi örömzenét hozott ő létre, dalaiból sugárzik az optimizmus, az érték.

Legyen itt egy kis ízelítő a kedvenc számaimból.

Girly

 Jazz & Wine
 

Nothing to lose

Szerintem ezek a zenék túlélik Julit, továbbviszik a hangját, az érzéseit, a dallamait. Tovább élnek.

A végére egy vicces kép: a koncert helyszínéhez öltöztem tudat alatt. A Budapest Park fáit ilyen színes "harisnyákba" bújtatták, én meg a színpompás indiai batikolt szoknyámban villantam be, aminek pont ugyanolyanok voltak a színei! Véletlenek márpedig nincsenek.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése