2018. március 5., hétfő

A saját doktorim

Korábban már írtam, hogy körül vagyok véve doktoris barátokkal. Több jóismerősöm is sok-sok évet szánt az életéből arra, hogy doktori tanyulmányokat folytasson, saját kutatást vezessen, majd az eredményeket publikálja. Van közöttük közgazdász, fizikus, mérnök, orvos doktor.

Egy fél éve belefogtam a saját doktori tanulmányaimba. Egy amerikai központú, de globális képzést nyújtó iskolában a Bakke Graduate University-n kezdtem el az óráimat. Ismertem őket korábbról, de most a személyes ismeretség és az égiek akarata kellett ahhoz, hogy valóban el is kezdhessem a tanulmányokat.

Mivel magánegyetem, ezért borsos összegbe kerülnek a kreditek, amiket én most ingyen kapok meg. Ugyanis egy "barterszerződés" keretében ledolgozom a tandíjat. Az iskolának marketingesre volt szüksége, nekem meg munkára, így most én lettem az online marketingesük. Augusztus óta már a negyedik hírlevelet szerkesztettem meg nekik, ezzel útjára indult egy rendszeres kommunikáció. A tartalmak az egyetem honlapján és Facebook oldalán is olvashatóak.

A saját tanulmányaimat illetően ősszel volt az első órám, ami Organizational Assessment, amolyan szervezetfejlesztési óra. Nagyon durva hónapokon vagyok túl, hetente 4-5oo oldal irodalmat kellett feldolgoznom, értekezéseket, könyvelemzést írni, órán aktívan részt venni, online disszkussziót folytatni a diáktársakkal. Egy teljesen új közösségbe csöppentem, ahol Ázsia, Afrika, Dél-Amerika mellett néhány amerikai, s jómagam mint egyetlen európai veszek részt.

A kemény megpróbáltatások januárban a zárómunkával értek véget, egy kisebb szakdolgozattal 6o-7o oldal terjedelemben. Ezzel a végső osztályzatom is meglett, ami 97%-os teljesítményt jelent!

Már el is kezdtem készülni a tavaszi órára, mivel a 4ooo oldalas szakirodalmat most szeretném időben feldolgozni... Ráadásul a tavaszi órarend tartalmaz egy ázsiai tanulmányutat is, szóval vigyázat, jövök!

Ez a csoportkép a Personal Learning Community (PLC) tagokat mutatja. Ők azok, akik támogatják a tanulmányaimat, a példák, akik előttem járnak. Van köztük teológus professzor, lelkész, gyakorló üzletember. S ja mind rendelkeznek már doktorival. 

Pár cikk a legutóbbi hírlevélből:

President's note

Singapore banker interview

Kuala Lumpur immersion


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése