2016. október 22., szombat

Űrközpont

Sosem érdekelt igazán a világűr, a sci-fi filmek teljesen hidegen hagynak. Viszont valahogy újra meg újra egy-egy űrállomáson "kötök ki". Elmesélem, hogyan.

A legelső űrállomás több, mint 1o éve jött be a képbe. Az akkori munkáltatóm és főnököm családi vállalkozását álmodta meg olyan horderejűnek, amit mi magunk között csak űrközpontnak emlegettünk.

Építgettem évekig az űrközpontot, összeraktuk a bázist a panelház földszintjén található, 3 különböző bejáraton megközelíthető irodákban. Hogy aztán kilövésre készen pörögjön az üzlet a világnak (és a világűrnek) nemcsak magyar, hanem bármilyen részén.

A magyar űrállomásról később nemzetközi űrközponthoz szegődtem. Egy lépéssel tovább léptem, már nemcsak magyar felségterületen működtem, hanem "szabadon" jöttem-mentem az európai sztatoszférában. Repkedtem a bázisállomások között, építetettem tovább a központot, ami aztán úgy döntött, mégsincs igénye az általam megépített elemekre. Nos hát ismét továbbálltam.

S eljött a valódi mega-global-világkörüli űrközpontok ideje. Újra építőmunkás lettem, csak most már a keretek nemhogy Európát meghaladják, hanem túl lőnek a világűrön is. Műholdakat lövünk fel, hogy aztán azok segítségével kommunikálni tudjanak e sanyarú Földön élő emberek és gépek. Igen, mert kommunikálni a gépek, épületek, akármik is tudnak. Márcsak az a kérdés, hogy a létrehozott űrközpontot tudjuk-e működtetni??? Mindenesetre megpróbálom. Megteszem a magam részét, rajtam nem múlik.

Akinek a fenti sorok kicsit kuszának tűnnek, annak segítségül a következő linkeket ajánlom:

The Office

Munkaügyek

Top Dogs

A végére még néhány magvas idézet nálam okosabbaktól:

"Felelős lettél azért, amit megszelidítettél"
Exupery: A kis herceg c. művéből

"Nincs az a teremtő erő, ami ennyi hülyét létre tudna hozni." 
A Legényanya c. filmben a pap

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése