2016. szeptember 26., hétfő

Land+Liebe

Mi kell egy tökéletesen feltöltő hétvégi programhoz? Szikrázó őszi napsütés, egy megmászásra váró hegy és néhány jóbarát.

A múlt hétvégén három balatoni leánnyal csodás kirándulást tettünk a Csobánc tetejére. A hegy Badacsony "mögött" emelkedik, már messziről látszódik jellegzetes tanúhegy formája. Korábban sokszor autóztam el mellette, s lestem, hogy mi lehet a tetején az a szögletes épület. Hát most megnéztük, s kiderült hogy egy hatalmas vár romjait lehet itt meglátogatni.

A Csobánc egyébként nem egy hatalmas hegy, mindössze 376m. Ám mivel a semmiből tör a magasba, eléggé drámai képet mutat. A hegyre mi Gyulakeszi felől kapaszkodtunk fel, ebből az irányból van egy parkoló, ahol hátra hagyhattuk piros csajos járgányainkat. Aztán a négy elszánt nőszemély a meredekebb utat választva törtetett előre.

Szőlőlugasok között vezetett az utunk, több helyen szüreteltek, jártak a munkagépek és a szorgos emberkezek. A levegőben érezni az érett szőlő illatát, kóstolót az út melletti tőkékről szedtünk magunknak... Elszórtan kisebb-nagyobb pinceházakat találunk, van amelyik jó állapotú, ám vannak elhanyagolt vagy éppen teljesen elgazosodott kertek is.

Elhagyatott szőlő és egy présház tető nélküli falai - ide beköltöznénk!

Az úton felfelé több helyen egy-egy pad jelzi a panorámával rendelkező kilátóhelyeket. A látvány leírhatatlan, a képek is csak nagyjából idézik fel azt, amit élőben láttunk. Előttünk több ponton tűnik fel a Balaton szikrázó vízfelülete, körben a vulkáni képződmények, csúcsok, lent a völgyben a települések szövevénye, zöld szántók, szőlősorok.

A hegytetőn pedig ott a vár, amiről szinte semmit sem tudtam. Mint kiderült, ez nem török kori végvár, hanem a Rákóczi szabadságharc idején a Habsburgok ellen védték a kurucok. Több fala és tornya még ma is áll, tökéletes helyszín ez egy rögtönzött piknikhez.

Íme a csobánci vár

S hogy mi a címben szereplő Land+Liebe? Hát németül beszélő műkedvelőként ezen a napon igazán szerelmetesen éreztük magunkat, ám nem egy földi élőlény, hanem maga a táj iránt. Ez most jó kacifántosra sikeredett :)

Na jó, bevallom: teszteltük a Szilvi által hozott Landliebe termékeket. Egészen jó kis fotósorozat is készült a most bevezetés alatt álló tejtermékkel.
A kezemet tessék figyelni

S persze a táj, a jó levegő mozgásba hozott, s nem bírtam ki néhány jóga pozíció kipróbálása nékül. Íme. A túloldalt siklóernyősök keltek szárnyra, s suhantak a légáramlatokkal, eme oldalon mi gyalogoltunk a vulkáni homorkon, kavicson és sziklákon.

Hátul jobbra a szigligeti vár kúpja, balra Badacsony, a kettő között a Balaton túlsó oldalán Fonyód kettős csúcsa. Ez csúcs volt!

Vár állott, most..

Ez a táj hihetetlen kincseket rejt. Amellett, hogy valódi mesevilágot idéz, megterem itt szőlő, készül belőle bor. S a bornak kápolnát is építettek, s persze a védőszent nevét kapta: Szent Donát. S hogy a szőlődombra ne csak a borimádók jöjjenek, a tiszta lelkűeknek egy Máriaút van kijelölve, aminek a jelét a térképen megtaláltuk, de a helyszínen hiába kerestük. Mi mentünk a magunk útján, ösvényén, ahogyan tesszük ezt egyébként is a hétköznapokban.

Folyt.köv. hamarosan egy másik vulkáni csúcson!

Majdnem Toszkána, de nem. Ez jobb annál.