2016. augusztus 30., kedd

Fesztiválozunk

Ha nyár, akkor fesztivál. Magunk mögött hagyjuk a várost, s a vidéki helyszíneket veszünk célpontba. A megszokott helyszínek helyett furcsa városokban, falvakban, szokatlan helyeken jövünk össze egy-egy koncertre vagy színházi előadásra.

Idén nyáron újra a Balaton volt a fő célállomás, így balatoni rendezvényeket látogattunk meg. Július végén-augusztus elején volt immár a sokadik Művészetek Völgye programsorozat a Balaton-felvidéken. Kapolcson már jártam egyszer, most több év múltán egy hétköznap tértünk vissza a Völgybe.

Kapolcs, Református Udvar

Hőség és zivatar váltotta egymást, s mi a Református Udvarban berendezett Boldogságfüggő tematikájú kiállításra, programokra voltunk leginkább kiváncsiak. Festőművész barátom (www.votin.hu) a boldogmondások alapján számtalan vászonképet és deszkaképet állított ki a taliándörögdi templomban. A kiállítás sajátossága, hogy a deszkákat én szállítottam neki a balatoni kibontott hulladékokból.

Votin Dóra kiállítása

A másik fesztivál a múlt héten volt Zamárdiban. A Strandfesztiválon még nem jártam, a Petőfi Rádió szervezi, így a célcsoport inkább a fiatalabb, populárisabb magyar zenét kedvelők voltak. Meglepően sok fiatal volt, magunkat inkább az idősebb korosztályba soroltam itt. Egy amolyan mini Sziget hangulata volt a partnak: a szabadstrandot ellepték az ételes bódék, a raklapokból épített ülőhelyek.

Pedig mi jók voltunk...

Nappal inkább a parton, a vízben hűsöltek a látogatók, este viszont a fények kigyúltak és óriási felnőtt játszótérré változott a helyszín. Folyamatosan ugrottak bugee jumpigot a bátrabbak, volt aki kötélpályán csúszott, vagy csak éppen gyomorforgató körhintára ült fel.

Strandfesztivál

Mi néhány általunk kedvelt előadó miatt jöttünk. Két-három koncertet céloztunk meg, ám végül jóval többet láttunk, hallottunk. Két nagyszínpadon párhuzamosan zajlottak az események. A Kelemen Kabátban nevű formációt nem ismertem, leszámítva egy slágerüket. Egész jó hangulatot teremtettek. A Kft. régi játékos, persze a Balatoni nyár slágerük nélkül nem telhetett el ez az este sem.

A fő koncert Caro Emerald volt, aki egy holland jazz-swing énekesnő, számtalan zenésszel lépett színpadra és hatalmas tánctérré változtatta a közönséget. Már csak miatta érdemes volt kijönni. A Wellhello csalódás volt, a Halott Pénz viszont igazi meglepetés: amilyen fiatalok, olyan elszántak.

Kilátás Zamárdiból a Tihanyi-félszigetre

A helyszínről meséljenek a képek. Találó idézeteket raktak ki az utak mellé, melyek egy-egy ismert slágerből származnak. A buli után az igazi kihívást a hazajutás jelentette: a hajnali Bagolyvonat járatán nem mindennapi arcokat láthattunk.