2015. július 23., csütörtök

Balatoni tekergés

Mostanában sokat tekergek a Balatonnál. Ha tehetem, akkor hosszú hétvégére lemenekülök a városi forróságból. Pár hete a bicajomat is leköltöztettem a Balatonpartra, hogy még jobban tudjam élvezni a szabadságot. Rájöttem: nekem az irodán kívül végzett munka, mégha laptopbillentyűzést és elmehasználatot is jelent, akkor is szárnyakat ad a szabadságvágyamnak és kreativitásomnak. 
Ráadásul ha az irodán kívüliség egy idilli vidéki helyszínen van, árnyas kertben, hűvös házban, vízpart közelében, akkor ez még csak jobb lehet. 

 Keszthelyi pihenő a Helikon strand mellett

A biciklit már többször használtam. Volt egy esős-elázós túránk Keszthelyre. Többször tekertem le a partra, a helyi étterembe ebédért, vagy éppen a kisboltba bevásárolni. Nagy álmom a Balatont körbetekerni, de ez egyelőre bicajostárs és idő hiányában még elnapolódott.

Az elmúlt hétvégén viszont egy különleges szakaszon tekertem biciklivel. A már ismert Balatonberény-Keszthely útvonalat hőségben tekertem le, egyedül, de nem magányosan. Sok bicajos volt az úton, volt, aki engem hagyott el menő bicajosszerkóban, volt, akit én hagytam el. Jó volt megmártózni tekerés előtt ill. után a tóban. Keszthely 14-15 km-re van, árnyas, forgalommentes, nyugis úton lehet ide jutni. Keszthelyről viszont most Hévízre tekertem, ami újdonság, hiszen a Hévíz-Keszthely bicajutat csak nemrég adták át, ez kb. 4-5 km tekerést jelent.

Hévízi ősláp

Keszthely városában nagyon jól ki van táblázva, merre is vezetnek a bicajutak. Így hátsó kertvárosi utakon értem el a város határát, ahonnan csodás gesztenyefasor vezetett Hévíz felé. Hévíz városába pedig egy őslápos, árnyas erdőn át vezetett az út, amit odafelé a lankáról lefelé gurulva tettem meg, míg másnap visszafelé erőlködve és egy szakaszon a bicajt csak tolni volt erőm.

Keszthely-Hévíz-Fenékpuszta két keréken és térképen

A legszebb része ennek az útvonalnak a visszaúton várt: a keszthelyi Festetich-kastélytól a fenékpusztai rezidenciáig egy széles fenyőfasor vezet. A fasoron belül anno a grófi család kocsikázott ki a birtokára, ma pedig nordic walking sétaút vezet itt, ahol kiválóan lehet bicajjal tekerni, vagy éppen kutyát sétáltatni. 

A Festetich-fasor

Fenékpuszta egy vadromantikus hely, ahol anno a rómaiak is várost építettek. Az épületeik alapja még látszik. S persze itt van a Festeticsek nyári rezidenciája több klasszicista uradalmi épülettel, amik, sajnos eléggé el vannak hanyagolva.

Ez majdnem Toszkána!

A mellékelt képek remélem tekerésre csábítanak. Mert a Balaton parton tekeregni igen jó!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése