2015. február 8., vasárnap

CTP évváltó

A CTP háza táján mostanában elég sok minden történt. Lezártuk a 2o14-es évet, pozitív egyenleggel mind anyagilag, mind az Amerikába kiutazó diákok számát tekintve. Volt egy sikeres adománygyűjtő vacsoránk és két egyetem kivételével minden ösztöndíjas helyet betöltöttünk.

Elkezdtük a 2o15-ös évet, beütemeztük az idei rendezvényeket és aktivitásokat. Rögtön január közepén egy egész hétvégét tölthettünk együtt az öregdiákokkal, akik már több éve megszervezik a Tanulmányi Hétvégét Dobogókőn.

Mindig egy különleges téma és vendég adja a hétvége vezérfonalát. Idén Magyarország külföldi megítélése volt a téma, s a meghívott előadónk Dr. Jeszenszky Géza volt, aki rendszerváltó külügyminiszterként, egykori amerikai és norvégiai nagykövetként adott rögtönzött történelemórát nekünk. Személy szerint én egy ráadás "tanórát" is kaptam a neves politikustól, ugyanis volt szerencsém a saját autómban szállítani őt a program helyszínére, s megismerni a politikai szereplő mögött az Embert is.

A hétvégéről egy hivatalos beszámoló a CTP-blogjában olvasható:
http://www.ctpinfo.hu/hu/blog/75-tanulmanyi-hetvege-2015

A másik januári programunk a budapesti Amerikai Nagykövetség kezdeményezésére létrehozott Return Konferencia volt. Erről már írtam korábban, 2o1o-ben indult a kezdeményezés, akkor még Amerikából figyeltem az itthoni eseményeket, s tudtam, egyszer jómagam is visszatérő, "return-alumni" leszek. Hát az lettem. Egy különleges elitalakulat tagja, 1o amerikai-magyar szervezet összefogásából létrehozott kezdeményezés élő eleme. Megerősítő volt ott lenni ezen a rendkívüli rendezvényen, s tudni, hogy nem vagyok egyedül, nem én vagyok az egyetlen őrült hazatérő. Sőt.

A Return Konferenciáról a CTPs beszámoló itt olvasható:
http://www.ctpinfo.hu/hu/blog/76-return-konferencia-2015-ben-is

Hajrá CTP!

Make a lot, save a lot, give a lot!



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése