2014. augusztus 5., kedd

Romantikus helyszinek

Tavalyi hazatérésemet követően igyekeztem újra felfedezni a várost, Budapestet. Ha tehettem, kószáltam ismerős és ismeretlen utcákon, barátokkal felújított vagy megkopott tereket, parkokat járunk be. Most egy válogatás következik a szerintem legromantikusabb sétahelyszínekről.

 Kopaszi-gát

A Kopaszi-gát nagy kedvencem, talán már írtam is róla. Dél-Budán, a Rákóczi (egykor Lágymányosi) híd budai hídfőjénél terül el. A Dunába nyúló félsziget egy védett öblöt válasz le, a gáton pedig csodásan gondozott park, piknikhelyszínek, játszóterek, sok-sok étterem vár. Kiváló helyszín egy vasárnapi ebédre, egy délutáni leheveredésre vagy éppen sétára. Annyira igényesen van kialakítva, hogy itt sétálva nem Magyarországon, hanem egy elegáns nyugat-európai parkban érzem magam. Kedvenc helyem itt a Vakvarjú Beach Grillterasz és a Pelikán Büfé. Ez előbbi a belvárosi étterem nyárra kitelepült része, az utóbbi pedig retro módon kialakított kifőzde.

Károlyi kert

A Károlyi-kertet nemrég fedeztem fel. A belváros szívében van, de csendes utcák határolják, s így védve van a forgalmas Astoria és Egyetem tér és Múzeum körút által határolt részben. A parknak sajátos francia, párizsi hangulata van: magas kovácsoltvas kerítés fut körbe rajta, sok-sok zöld bokor takarja a bentlévőket. A főbejárat előtt sikkes bisztroasztalok és székek, a közeli kiskocsma terasza. Bent rengeteg játéklehetőség várja a gyerekeket, szökőkút a madaraknak szolgál itatóként. Leginkább az egyik padon üldögélve szeretem nézegetni az embereket és a gyönyörűen beültetett virágágyásokat.

Károlyi kert bejárata

Gül Baba Türbéje Budán található a Margit híd közelében. Nem a legforgalmasabb turisztikai látványosság, pedig csodás kilátás nyílik innen a Dunára és a városra. Ha a Duna felől jövünk, akkor egy szűk macskaköves utcán kell felfelé indulni. Az utca egy idő után igen meredek lépcsősorban folytatódik, melyet hangulatos régi kőházak szegélyeznek. A lépcső végén vár a zárt park és a türbe. A kertben kicsit elhanyagoltnak tűnő rózsabokrok emlékeztetnek a névadó török pasára, aki nálunk meghonosította a rózsát. A türbe gyakorlatilag Gül Baba sírja. Amennyire romantikus ez a hely, annyira nincs kihasználva: el tudnék itt képzelni csobogókat, szökőkutakat, hangulatos sétányt, s egy vizipipás török kávézót.

Gül Baba türbéje

Akinek kedve támadt, az induljon egy sétára a fenti helyszínekre.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése