2011. április 4., hétfő

Filmfesztivál


Be part of the story. Vagyis: Légy a történet része. Ez az idei Cleveland Nemzetközi Filmfesztivál mottója. Én a történet része voltam, vagyok, s maradok, ugyanis PR órám keretében a filmfesztivál szervezői csapatához tartozhattam (a képen a médiacsapat vezetőjével és diáktársammal vagyok látható).


Cleveland még mindig tartogat kulturális meglepetéseket nekem, ezek közé tartozik ez a fesztivál is, amelyet 35-ik alkalommal rendezték meg az idén. 1o nap alatt csaknem 3oo filmet játszottak a világ 8o országából. A rendezvény fő helyszíne a Tower City mozikomplexuma volt. A Tower City egyébként a város legrégebbi toronyháza, van benne bevásárlóközpont, metróállomás, hotel, s számtalan étterem, így a fesztiválra látogatók a filmnézés mellett egy jót ehettek, vásárolhattak, vagy éppen helyben szállást is találhattak. Jómagam a marketing team-et erősítettem. Hihetetlenül profi társaság a fesztivál szerezői csapata: csupán hat állandó alkalmazottal, több szerződéses szakemberrel és többszáz önkéntessel bonyolítják le évről-évre ezt a hatalmas eseményt.


Érdekes volt belátni a színfalak mögé: hogyan készülnek az interjúk a filmek készítőivel, hogyan írják az újságírók a naponta megjelenő fesztivál-hírlevelet. Interjún én is adtam, videon, s nyomtatott formában is megjelent. A kelet-európai filmekről, ill. a fesztivál egyetlen magyar filmjéről, a Biblioteque Pascalról nyilatkozom benne (bocsánat, de nem csatolok linket hozzá, aki ügyes, s nagyon akarja, megtalálja a felvételemet:). A magyar filmet nem mindenkinek ajánlom megnézésre, bár valós elemeken alapszik, eléggé szürreális formában mutatja be a kelet-európai, román, magyar valóságot. A vetített filmek egyébként az úgynevezett független filmesek alkotásai, vagyis nem hollywoodi, népszerű, sokat játszott művek, hanem kevésbé ismert alkotók, de sokat üzenő alkotásai. Idén külön hangsúly volt a női témájú, vagy nők által készült filmeken, a fogyatékkal élőkön, vagy éppen a rákban szenvedők sorsán. A nagyjátékfilmek mellett rövidfilmek, dokumentumfilmek, animációs filmek is vannak, s a nemzetközi felhozatal mellett helyet adnak az amerikai, sőt ohio független filmeseknek is.



A fesztivál saját reklámfilmjét minden vetítés előtt bejátszották. Érdekessége, hogy Clevelandben forgatták, helyi amatőr színészekkel, valamikor a februári fagyban. A reklámfilmben három átváltozást látunk, ahogyan a hétköznapi emberekből a filmeken keresztül Hero (hős), Rebel (lázadó), vagy éppen Lover (szerető) lesz. A három "szerep" jelent meg a plakátokon, programfüzeteken, pólókon, s minden anyagon, ami a fesztiválról szólt. Hát, ha választanom kell, akkor talán most a hős szerepében vagyok leginkább, lázadó sosem tudtam lenni, a szerető szerepre meg talán sikerül átváltanom hamarosan.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése