2011. április 24., vasárnap

Húsvét

Amerikai húsvét. Kicsit amerikai, kicsit magyar. Az itteniek a többi ünnephez képest visszafogottan ünnepelnek. Néhány házat ugyan már hetekkel ezelőtt feldíszítettek: húsvéti koszorúval, nyuszikkal a bejáratnál, elszórt tojásokkal a fűben, s néhol tojásokat aggattak a fákra.

Itt nagypéntek Good Friday, húsmentes nap, mint otthon, az éttermek halételekkel és salátákkal készülnek ezen a napon. Vasárnap az ünnepnap, a hétfő itt munkanap volt, csak az egyházi sulikban volt szünet (így nálunk is). Húsvétvasárnap a családok együtt ebédelnek, vagy ha jó idő van, a kertben időznek, a gyerekek tojásokat keresnek, na meg egy kosárban húsvéti édességeket kapnak.

De hogy ünnepeltem én? Nagypénteket munkával és tanulással, bár a böjt az megvolt, előtte, utána. Húsvét szombatját kirándulással, amiről írtam. Majd vasárnap templomi szertartással, s aztán potyaebéddel: az amerikai gyülekezet vezetői meghívtak magukhoz, így egy igazi, amerikai családi eseményen, közös ebéden vehettem részt. Itt is sonka és kaszinótojás, saláta, sajt a menü, persze kiegészítve egy kis nemzetközi konyhával, tésztákkal.
Húsvéthétfőn munka, majd ünneplés magyar módra: a cserkészházban a gyerekeknek locsolóünnepet szerveztek, én is közreműködtem. Voltak vetélkedők, táncház, locsolóversek, tojás. No meg ismerősök és ismeretlenek, érdekes amerikai magyar közeg, ahol a gyerekek ugyan angolul beszélnek, de hibátlanul fújják a magyar énekeket, amiket még én se ismerek...

Húsvét, újjászületés, éledő természet. Itt az utóbbi napokban, hetekben inkább őszies, esős, borult idő volt. Most kezd kisütni a nap, virágozni a fák, zöldellni a táj. Én is szeretnék kisütni és virágozni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése