2017. május 25., csütörtök

Tengerre magyar

Amikor már nem elég a magyar tenger a Balaton partján élőknek, akkor 4 elszánt nő autóba ül és két napra célba veszi a legközelebbi tenger partját.

Nem gondolnánk, hogy milyen közel van a Földközi-tenger adriai vidéke. 4oo-45o km, végig autópályán, 4 óra alatt és már látjuk is a horvát, szlovén, vagy olasz partot! Mi most az olaszok tengerpartján kötöttünk ki, a Trieszt fölött Grado városában.

Itt is vannak pipacsmezők!

Grado egy szigetekre épült régi városka sok nyaralóházzal és kempinggel. Mi egy utóbbiban foglaltunk akciós nyaralóházat, ami ráadásul vadonatúj volt, szinte mi avattuk fel a konténerszerű lakot.

A mi nyaralóházunk - fantasztikus volt! Kb. 3o négyzetméter és 6 személy elfér.

Mint kiderült, itt már április közepén elindul a szezon. Májusban rajtunk kívül még néhány kisgyerekes család és nyugdíjas társaság lézengett, tömeg egyáltalán nem volt. Viszont napsütés és langyos tengervíz annál inkább!

Vacsora a tengerből

Grado óvárosa

Napoztunk, SUP-poltunk (állva evezés szörfdeszkán), grilleztünk a szabadban, sétáltunk az óvárosban. Néztünk naplementét és szilás partot a Miramare kastélynál. Aztán kerestünk, s alig találtunk a délutáni szieszta idején is nyitva tartó éttermet Triesztben. De azért ettünk tengeri állatokat és ittunk igazi olasz kávét. S persze a shopping-túra sem maradhatott ki.

Miramare kastélya - Sissi is nyaralt itt

Jó volt, tán igaz sem volt.