2011. október 20., csütörtök

Vezetés felsőfokon

Van egy igen jó tárgyam, Vezetés. Nem autóvezetés, hanem vállalat- és szervezetirányitás, talán angolul most jobb az elnevezés, Leadership.
A business óráim mind gyakorlatorientáltak és insprirálóak. A tanárok izig-vérig dörzsölt, rámenős arcok, akik a tanitás mellett saját vállalkozásukat is működtetik. A vaskos tankönyvek mellett sok-sok aktuális cikket, hiranyagot olvasunk, tanulságos esettanunulmányokat elemzünk. Sok korábbi személyes élményem, tapasztalatom felidéződik ilyenkor bennem, érzem, hogy van már mögöttem jópár év, amit különböző poziciókban és felelősségekkel töltöttem.

A mostani órám azért is nagyszerű, mert a tanult, olvasott anyagot azonnal átültetjük a gyakorlatba. Több hete mindenki az osztályban blogot vezet: napi szinten kell rövid jelentést adnunk, hogyan láttuk aznap a vezetői modelleket és deficiniciókat a saját életünkben megvalósulni. Szóval most blogolás terén kicsit túlkapásaim vannak, immár három helyen és témában posztolok.
A blogirás mellett filmeken teszteljük, hogy felismerjük e a vezetői szerepeket, tipusokat, konfliktushelyzeteket és azok megoldása. Sőt, egy filmet kell elemeznünk a vizsgán, ahol szimultán nézzük a mozit és közben a billentyűzeten gyártjuk az irományt.
A vezetés órám eredményeként saját személyes fejlődési tervet kell készitenünk. Ehhez kiindulásul megcsináltunk négy komplett személyiségtesztet. A saját eredményeinket egy szakavatott coach-csal beszéljük át, majd pedig a hiányosságok, gyengeségek megerősitésére fekszünk rá.
Izgalmas, nemde?
Javasolnám minden cégnél a fenti személyes fókuszú fejlesztési tervek elkészitését. Jobban ismernék magunkat, a kollégákat, jobban tudnánk a feladatokhoz és helyzetekhez alkalmazkodni.
Zárásul egy nagyon biztató gondolat: a vezetői képességek 7o százaléka tanulással fejleszthető, szóval nem kell vezetőnek születni, azzá válni viszont kihivás!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése