A sok kötelező egyetemi olvasmány mellett ha nehezen is, de időt szakitok más könyvekre, olvasmányokra is. A legutóbb egy sikerkönyvet végeztem ki, Made to Stick a cime, s azt a kérdéskört járja körül, hogy mitől ragad meg valami (jelen esetben egy termék vagy márka) az emberek fejében.
1. S, vagyis simple,egyszerű. Kommunikálj keveset, egyszerűen. Ha lehet egyetlen fontos üzeneted legyen, amit maximum három elem támaszt alá.
2. U, vagyis unexpected, váratlan. A váratlan dolgok felhivják magukra a figyelmet (ez az egyszerűbb), viszont a figyelmet hosszabb távon fent is kell tartani (ez már nehezebb feladat). Figyelemfelkeltésre alkalmas, ha a megszokottól eltérő dolgot használunk, a fenntartáshoz viszont változás, valami misztikum szükséges. Dobj fel egy kérdést, ami gondolkodásra készteti a közönséget, majd válaszold meg (vagyis nem kijelentünk, tényeket közlünk, hanem kérdéssel aktivitásra buzditjuk a hallgatót).
3. C, vagyis concret, konkért. Kutatások bizonyitják, hogy az emberek könnyebben megjegyeznek konkrét dolgokat, mint absztrakt jelenségeket.
4. C, vagyis credible, megbizható. A megbizhatóságot egy referencia személy vagy intézet tudja erősiteni. Használhatunk statisztikákat, de csak az üzenetünkkel szoros, konkrét formában.
5. E, vagyis emotional, érzelmi. Az emberek érzelmét kell megmozgatni, hogy ne is gondolkodjanak, hanem tudatalattijukkal csak cselekedjenek (az üzenetünk hatására).
6. S, vagyis stories, történetek. Az érdekes történetekre jobban figyelnek (konkrét, érzelmeket mozgat, megbizható, hiszen egy referenciaszemély közvetiti), s ráadásul tudást, bölcsességet ad, inspirál.
A hat SUCCES tényező után a könyv végén lehull a lepel a model lényegéről. A szerzők bemutatják, hogy ezek a kommunikációs elemek hogyan befolyásolják a döntéseineket.
1. figyelemfelkeltés
2. megértés és emlékezés
3. egyetértés és hit
4. gondoskodás
5. cselekvés
6. megragadás
Még egy megjegyzés a könyv boritójához: a képen is látszik, hogy a boritón is van egy ragasztószalag. Próbáltam leszedni, nem ment. Ragadós.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése