2013. január 27., vasárnap

Online marketing és PR

Most egy olyan könyvről számolok be, amit saját magam fedeztem fel, s csak ajánlani tudom a tanáraimnak. A tanulmányaimat, az óráimat nagyon szerettem, viszont felfedeztem néhány nem annyira kifejtett témát, ahol saját magam kezdtem kiképezni magam.

Ennek az "önképzésnek" az egyik eleme ez a könyv, David Meerman Scott tollából The New Rules of Marketing and PR, vagyis a Marketing és a PR új szabályai. A könyv nem másról szól, mint a modern technológia használatáról a marketingben és PR-ban. Hogyan használjuk eredményesen a social médiát, online videókat, mobil applikációkat, blogot, virusmarketinget stb.

Jómagam a saját munkámban és magánéletemben is megéltem, hogy mennyire átalakult körülöttünk a világ. Pár év alatt, sőt, hónapok alatt átalakult, hogyan tartjuk a kapcsolatot egymással, hogyan kommunikálunk, s milyen válaszokat tudunk elérni. Ez a könyv azt mutatja be, hogyan váltsuk a hagyományos kommunikációs eszközökről és marketing ötletekről egy modernebb, technológia- és internetalapú személetmódra. Ez nem csak időben gyorsabb, de sokkal jobb eredményeket is rejt és olcsóbb. Mivel folyamatosan változik, fejlődik ez a terület, a könyv ötleteinél sem állhatunk meg. Folyamatosan képeznünk kell magunkat, sőt versenyt kell futnunk más kollégákkal, versenytárs cégekkel, hogy ki tud még jobb, még hatékonyabb, még gyorsabb eredményt elérni.

Mivel én is ennek a területnek a szakértője akarok lenni, nem árulok el mindent, amire a könyv alapján rájöttem. A könyv fő vezérgondolata az én meglátásom alapján: az internet nem a technológiáról, hanem az emberekről szól. Ha erre rájövünk, ha ezt elfogadjuk, s ennek mentén próbáljuk a kampányainkat, aktivitásainkat alakitani, akkor garantáltan eredményesebbek leszünk. Többször is megéltem azt, amikor egy programozó szaki nem akarta felfogni, hogy a kidolgozás alatt álló kampánynak nem a műszaki-technikai vivmányokról kell szólnia, hanem a célcsoportról, a potenciális ügyfélről, az emberről.

A könyv jó irányt ad a marketing és PR különválasztásához ill összekapcsolásához is. Klasszikus (régimódi) értelemben a két terület élesen elvált: a marketing a direkt hirdetés, a PR pedig a "burkolt" promóció, a hirdetés, amiért nem fizetünk. Az online világban ez a kettő jobban összemosódik, hiszen sokszor a hirdetésért sem kell fizetni, ill. a PR fel tudja kelteni az érdeklődést, amit utána a marketing tud ellátni termékkel, információval, meggyőzéssel. A PR az iró szerint igy valóban public, vagyis mindenki számára elérhető (hiszen közvetlenül kommunikálhatunk a célcsoporttal, ráadásul interaktiv formában), s nem csak a szakma és a sajtó szűk körének titkos eszköze.

Cimszavakban a könyv főbb témái:
- Weboldal-szerkesztés
- Blogirás
- Audio felvételek publikálása (podcasting)
- Online videok közzététele (youtube stb)
- Sajtóközlemények online (press release-ből news release)
- E-könyvek irása
- Social média (Facebook, Twitter, LinkedIn)
- Mobil-marketing

Könyvről és irójáról több infó

Ha valaki ez után nem értené, mi a foglalkozásom, s miért van egyáltalán szükség kommunikációs szakemberekre, javaslom, hogy próbáljon meg egy napot meglenni kommunikáció, e-mail, s bármilyen más tájékozódási eszköz nélkül.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése