A nagy kreativ ügynökségek és hirdetők hónapok óta dolgoztak azon, hogy a legütősebb, legjobb reklámokat legyártsák. Kósza hirek keringtek arról, hogy a nagy cégek és márkák közül ki milyen hirdetéssel jelentkezik idén. Ennyi nézőre soha máskor nem számithatnak a hirdetők, idén 111 millióan voltak. A meccset nézők nemcsak tévén, hanem online is követhették az eseményeket, igy még több lehetőséget nyútva a hirdetőknek az ő elérésükre.
A hirdetők kreativitását mutatja, hogy a félórás áramszünet idején a Twitter posztokkal töltötték ki az időt. Volt ötletes márka (BMW), amelyik épp az áramszünetet használta fel arra, hogy a konkurenciát leelőzze, s saját humoros üzenetét közzétegye.
A legjobb reklámnak a Budweiser sör hirdetését választotta a szakma és a nézők is. Szöveg nélkül, látványos és érzelmes képekkel apellált a reklám, melyben a Budweiser "reklámállata", egy igavonó ló gazdájához fűződő viszonyát követhetjük nyomon.
A második dijat a Tide mosószer kapta. Itt nagyon viccesen magát a Super Bowl-t hozták be a reklám sztorijába, a végén jókora csattanóval. Ez nagyon amerikai, de nagyon szerethető hirdetés lett igy.

A másik Chrysler hirdetésben az amerikai hadsereget mutatják a képek. A katonák elszánt és kemény életét. S persze a legvégén az autókat a Jeep-et, amivel ők a bevetésre készülnek, vagy éppen családjukhoz utaznak. Az amerikaiak nagyon tudják a pátoszt kelteni (lsd. reklám a farmerről), amerikai lobogók, zene, képek.

Nekem tetszett még a Tacobell hirdetése (ez egy mexikói gyorsétteremlánc), ahol az öregek otthonából idős nénik és bácsik szombati esti lázat játszanak. Vagyis kirúgnak a hámból, bulizni mennek, s a görbe estét egy Tacobell étteremnél zárják. A háttérben egy ismert sláger spanyol-mexikói változata hangzik. Vicces és ironikus a hirdetés.
A másik kedves, vicces hirdetés a tejet promotálja. A "Got milk?" kampány korábbi hirdetéseit is szerettem, a nyomtatott oldalas reklámokon általában sztárok tejet isznak, s a fotón tejbajusszal láthatóak. A mostani reklámfilmben a szuperhős csak azután indul megmenteni a világot a földönkivüliektől, miután a reggelihez sikerült tejet szereznie a gyerekeinek.
Volt hirdető, aki a saját hiredetésének témáját, helyszinét a Super Bowl-hoz kapcsolta. Például sörreklámot forgattak New Orleansban a mérkőzés helyszinén, vagy az egyik mozi beharangozójába a főhősök harcát a focisták viadalának képeivel keverték össze.
A Coca-Cola és Pepsi párharca itt is folytatódott, viszont elég gyengécske hirdetésekkel rukkoltak elő idén.
A legjobb reklámok itt láthatóak.
Reklámos elemzés angolul itt.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése